April 27, 2011

Cinta Itu Buta .


Hari Rabu , waktu kokurikulum bermula pada pukul 2.3o ptg . Ialah hari yang paling aku takdapad lupakan . 

Loceng tepat bunyi pukul 1.4o ptg , semua pelajar berlegar - legar di kawasan sekolah . Ada yang ke surau , koperasi , tandas dan sebagai nyaa . Aku pergi mana ? Aku pergi koperasi sebab perut aku berbumyi , beli makanan dengan duit yang tidak seberapa . Selepas itu , mata aku melilau mencari seorang lelaki itu . Lelaki yang aku anggap kekasih aku pada masa itu . Aku dapad cari dia jgk , dia sedang lepak dengan kawan - kawan nyaa sambil terloncat - loncat macam haiwan lepas kandang ==' Pandangan aku tajam menusuk mata nyaa , dia hanya senyum dekad aku ( ; Sebelum , kako tamat . Mata aku sekali lagi melilau mencari lelaki yang sama . Tapi , dia hilang dari pandang mata aku dengan sekilas pandang . Ke mana dy pegi ? Aku balek dengan hati yang sangat risau dengan memandang langit yang mendung bagaikan nak hujan agaknya . Mengahrapkan air mata tidak gugur ke bumi . Aku kalah .

Aku pulang dengan air mata yang tidak dapad dihentikan seketika . Sampai dirumah , aku segera berlari mendapadkan telefon . Mengharap ada pesanan ringkas dari si dia . Namun , jangkaan aku meleset . Tiada satu pun yang terpapar di skrin telefon . Aku terlena semasa itu . Pada pukul 5.3o ptg , aku terjaga dari tidur terus melihat telefon . Masih tiada apa - apa yang terpapar . Aku segera menghantar pesanan ringkasa kepada nyaa kerana ingin menanyakan soalan yang masih ligat dikepala otakku ini . Aku bertanya kepada nyaa tapi aku telah membuad hati nyaa terluka . Aku bukan sengaja mahupun saja - saja hendak bertanya soalan itu . Aku mintak maaf . Tangisan air mata aku turun dengan laju . 

Setelah lama tidak berhubung , aku dapad tahu dia suda menjuai telefon . Aku tidak dapad kata apa - apa mahupun menghalang nyaa lagi . Hanya tangisan mampu ku hadapi . Aku tidak berdaya . Aku dah tatawu nak   buad apa lagi . Mungkin bagi si dia , memang salah aku . Aku tatawu sama ada aku yang salah atau pun tak ? Biar laa Maha Mengetahuai nyatakan nyaa (': Tapi , kadang kala ada jugak si dia text aku . Dgn ucapan selamat malam && sweet dream <3 Masa itu , saya rasa dunia nie saya yang punya ;D

Setelah beberapa hari tak text si dia , aku dapad tahu yang si dia bertexting dgn org laen melalui facebook . Saya takmarah pon laa , awak texting laa ( ; Saya takmarah tapi awak engadkan apa yang saya cakap masa kyta kapel dulu kay . Saya akan cuba melupakan awak taw serta cuba sembunyikan diri saya dari awak . Sebelum terlambad , saya Fasihah Abdul Latiff mintak maaf kepada Muhd Fahmi . 



Aku telah mencuba sedaya upaya aku bahagia kan si dia . Hanya Tuhan yang menentukan semua ini . Dia pergi dari hidup aku . Aku relakan . 


No comments: